Avui era l'ultim dia d'escola i hem fet programa cultural.
Hem mirat l'obra de teatre, les interpretacions musicals i al pati.
Després havíem de fer una xerrada i jo vaig triar una sobre els grans llacs de l'Àfrica i llurs conflictes, però a últim minut ahir varen posar un apartat on mirarien la pel·lícula alemanya «Die Welle», sobre un projecte el·laborat per un professor d'institut a Alemanya per a respondre a la pregunta de si era possible un règim feixista a l'actualitat.
(A partir d'aquí, si no heu vist la pel·lícula, no llegiu)
La qüestió és que ningú no es creia que pogués passar i el professor decideix fundar un grup, amb uniforme (camisa blanca, com les negres de les Brigades Feixistes a Itàlia o les marrons de les Seccions d'Assalt alemanyes), un nom, la Ola, i una salutació una mica freak.
Però la resta, si heu llegit això i m'heu fet cas és que ja l'heu vist i no fa falta que us la expliqui.
Ara portem la classe del Gymnasium Marie Curie a Espanya... Aquí hi ha els factors que afavoreixen el sorgiment del totalitarisme:
• Descontent amb la Política.
• Immigració/Minories Ètniques.
• Governs ineficaços en situacions crítiques.
• Atur
Entre d'altres.
Per tant, segons el director, la societat individualista ens porta cap al triomf d'uns i a la depressió social dels altres, i si es destrueix aquest sistema, amb les anteriors circunstàncies, si s'unifica el pensament i també l'aparença sota l'influència d'un líder i formant part d'un col·lectiu, es crea una societat totalment manipulable, discriminadora dels que no pensen ni actuen igual.
El que no s'ha reflexionat al CineFòrum de l'escola és «l'oposició» al moviment: Karo i Mona són dues “dissidents” de la classe de Rainer Wenger, que veuen com el projecte s'està convertint en quelcom paranoic i malaltís, i llançen i reparteixen panflets per arreu on poden per evitar l'expansió de la Ola, que recorda el moviment de la Rosa Blanca de Sophie Scholl.
Ara amb tot el marró de la crisi, la societat és més vulnerable de ser influida per totalitarismes.
Encara que diguem que és impossible.
Hem mirat l'obra de teatre, les interpretacions musicals i al pati.
Després havíem de fer una xerrada i jo vaig triar una sobre els grans llacs de l'Àfrica i llurs conflictes, però a últim minut ahir varen posar un apartat on mirarien la pel·lícula alemanya «Die Welle», sobre un projecte el·laborat per un professor d'institut a Alemanya per a respondre a la pregunta de si era possible un règim feixista a l'actualitat.
(A partir d'aquí, si no heu vist la pel·lícula, no llegiu)
La qüestió és que ningú no es creia que pogués passar i el professor decideix fundar un grup, amb uniforme (camisa blanca, com les negres de les Brigades Feixistes a Itàlia o les marrons de les Seccions d'Assalt alemanyes), un nom, la Ola, i una salutació una mica freak.
Però la resta, si heu llegit això i m'heu fet cas és que ja l'heu vist i no fa falta que us la expliqui.
Ara portem la classe del Gymnasium Marie Curie a Espanya... Aquí hi ha els factors que afavoreixen el sorgiment del totalitarisme:
• Descontent amb la Política.
• Immigració/Minories Ètniques.
• Governs ineficaços en situacions crítiques.
• Atur
Entre d'altres.
Per tant, segons el director, la societat individualista ens porta cap al triomf d'uns i a la depressió social dels altres, i si es destrueix aquest sistema, amb les anteriors circunstàncies, si s'unifica el pensament i també l'aparença sota l'influència d'un líder i formant part d'un col·lectiu, es crea una societat totalment manipulable, discriminadora dels que no pensen ni actuen igual.
El que no s'ha reflexionat al CineFòrum de l'escola és «l'oposició» al moviment: Karo i Mona són dues “dissidents” de la classe de Rainer Wenger, que veuen com el projecte s'està convertint en quelcom paranoic i malaltís, i llançen i reparteixen panflets per arreu on poden per evitar l'expansió de la Ola, que recorda el moviment de la Rosa Blanca de Sophie Scholl.
Ara amb tot el marró de la crisi, la societat és més vulnerable de ser influida per totalitarismes.
Encara que diguem que és impossible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada