Aquest nou govern dels millors no para de sorprendre'm i cap a mal.
Jo m'esperava un govern més... No sé. Últimament diuen que les esquerres i les dretes ja no divergeixen quasi, i que és igual votar els uns que els altres. Després d'aquesta experiència de legislatura, tinc molt clar que mai votaré un partit de dretes.
Una de les coses que més m'ha fet rabiar és l'amiguisme que es practica. Ahir mateix em vaig enterar que David Rodríguez, el cap del Servei Meteorològic de Catalunya, va ser destituït pel nou govern per fer una crítica molt acusada a la mesura d'eliminar els 80 km/h a l'àrea de Barcelona. Va ser substituït per Oriol Puig, germà del Conseller d'Interior Felip Puig.
Per altra banda, la mesura de treure els 80 ha estat per guanyar els vots dels conductors que volen córrer més, i van utilitzar les dades de ferits greus, que deien que amb 80 km/h havien augmentat. És clar que havien augmentat, perquè molts dels que abans eren morts ara són ferits greus.
La contaminació va baixar, i això és quelcom que no treu ningú, i ja veurem l'any que ve amb les dades del 2011 a la mà com estem.
Un altre tema és el Memorial Democràtic, que van reduïr amb l'excusa de la crisi inclòs el seu president, Miquel Caminal. Per a ells deu ser una parida això del memorial, no? Bah, fa molt de temps.
Següent: La L9 del metro, que ja vaig comentar fa uns dies en un post més curt. L'andròmina aquesta, ideada el 1997, ha de ser retallada segons el senyor Lluís Recoder perquè s'emporta molt de pressupost. A aquestes alçades es pot retallar per molt pocs llocs a la L9. Les estacions que poden ser aturades només són les del tram III, entre Zona Universitària i La Sagrera, ja que les altres estan licitades, concessionades o no sé quina història. En aquest tram hi ha 11 estacions, de les que 4 són intercanviadors. Tancaran segurament Manuel Girona, Prat de la Riba i Muntanya.
Una de les coses que més m'ha fet rabiar és l'amiguisme que es practica. Ahir mateix em vaig enterar que David Rodríguez, el cap del Servei Meteorològic de Catalunya, va ser destituït pel nou govern per fer una crítica molt acusada a la mesura d'eliminar els 80 km/h a l'àrea de Barcelona. Va ser substituït per Oriol Puig, germà del Conseller d'Interior Felip Puig.
Per altra banda, la mesura de treure els 80 ha estat per guanyar els vots dels conductors que volen córrer més, i van utilitzar les dades de ferits greus, que deien que amb 80 km/h havien augmentat. És clar que havien augmentat, perquè molts dels que abans eren morts ara són ferits greus.
La contaminació va baixar, i això és quelcom que no treu ningú, i ja veurem l'any que ve amb les dades del 2011 a la mà com estem.
Un altre tema és el Memorial Democràtic, que van reduïr amb l'excusa de la crisi inclòs el seu president, Miquel Caminal. Per a ells deu ser una parida això del memorial, no? Bah, fa molt de temps.
Següent: La L9 del metro, que ja vaig comentar fa uns dies en un post més curt. L'andròmina aquesta, ideada el 1997, ha de ser retallada segons el senyor Lluís Recoder perquè s'emporta molt de pressupost. A aquestes alçades es pot retallar per molt pocs llocs a la L9. Les estacions que poden ser aturades només són les del tram III, entre Zona Universitària i La Sagrera, ja que les altres estan licitades, concessionades o no sé quina història. En aquest tram hi ha 11 estacions, de les que 4 són intercanviadors. Tancaran segurament Manuel Girona, Prat de la Riba i Muntanya.
De 52 estacions, tant s'estalviaran amb 3 estacions? Tampoc descarta el flamant conseller d'aturar alguna de les tuneladores. La de la Zona Franca? Per a que no pugui arribar a Gornal i el tram entre aquesta estació i l'aeroport no tingui cotxeres, i per tant trens, fins mai? O les altres dues, que estan creant un corredor més necessari fins i tot que els ramals de Badalona, Santa Coloma, L'Hospitalet i el Prat per a descongestionar les L1 i L5 que són les seccions transversals del metro de Barcelona. Tant lerdo és? Oh, potser sí, no oblideu que parlem de Lluís Recoder, exalcalde de Sant Cugat que proposava en els seus anys de glòria municipal que l'estació principal de l'AVE a Barcelona fos a Sant Cugat, tètricament vergonyós...
I ara el posen en la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, a la que ha canviat el nom i ha anomenat Territori i Sostenibilitat (suposo que per fer patent que no hi haurà gaire obra pública en el seu mandat). Aquesta conselleria en mandats anteriors de CiU ja acumula episodis gloriosos com la construcció en 30 anys d'una línia que havia d'estar finalitzada pels Jocs Olímpics i acabaren el 1995, la L2, o també el gran metro lleuger L11, que ha acabat sent una taca inútil i inampliable ni desdoblable perquè la van cagar a més no poder en comptes d'allargar la L4 amb l'argument de que era un terreny massa profund. Més profund era l'ampliació Horta-Vall d'Hebron, i bé que es va fer. O la proposta de la L12 de Sarrià a Castelldefels. Aquella va ser la millor de totes les cagades, la més monumental.
Però el més interessant és el desconeixement de Recoder envers la L9, de la que diu que té 50 estacions en 20 quilòmetres, i en una mitjana de 500 metres entre estacions. La realitat és que té 52 estacions en 47 quilòmetres, i si feu la mitjana surt més de 900 metres.
Crec que aquest home, i el govern de CiU en general, s'han llegit les 10 estrategies de manipulació de Noam Chomsky i les apliquen al peu de la lletra.
Diuen que no tenim diners. Pot ser veritat, pot ser que no tan pocs com diuen, vés a saber. El que és molt clar és que menteixen, i que ens estan prenent el pèl a tots per dir-nos que el tripartit ens va arruinar, quan sortim de la crisi, es mostraran com els herois de la pàtria i ho utilitzaran en totes les eleccions fins l'eternitat.
I jo continuo dient: Però treuen l'impost de successions i el concert econòmic només l'onegen en època d'eleccions, per a després continuar fent el gilipolles a Madrid.
I ara el posen en la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, a la que ha canviat el nom i ha anomenat Territori i Sostenibilitat (suposo que per fer patent que no hi haurà gaire obra pública en el seu mandat). Aquesta conselleria en mandats anteriors de CiU ja acumula episodis gloriosos com la construcció en 30 anys d'una línia que havia d'estar finalitzada pels Jocs Olímpics i acabaren el 1995, la L2, o també el gran metro lleuger L11, que ha acabat sent una taca inútil i inampliable ni desdoblable perquè la van cagar a més no poder en comptes d'allargar la L4 amb l'argument de que era un terreny massa profund. Més profund era l'ampliació Horta-Vall d'Hebron, i bé que es va fer. O la proposta de la L12 de Sarrià a Castelldefels. Aquella va ser la millor de totes les cagades, la més monumental.
Però el més interessant és el desconeixement de Recoder envers la L9, de la que diu que té 50 estacions en 20 quilòmetres, i en una mitjana de 500 metres entre estacions. La realitat és que té 52 estacions en 47 quilòmetres, i si feu la mitjana surt més de 900 metres.
Crec que aquest home, i el govern de CiU en general, s'han llegit les 10 estrategies de manipulació de Noam Chomsky i les apliquen al peu de la lletra.
Diuen que no tenim diners. Pot ser veritat, pot ser que no tan pocs com diuen, vés a saber. El que és molt clar és que menteixen, i que ens estan prenent el pèl a tots per dir-nos que el tripartit ens va arruinar, quan sortim de la crisi, es mostraran com els herois de la pàtria i ho utilitzaran en totes les eleccions fins l'eternitat.
I jo continuo dient: Però treuen l'impost de successions i el concert econòmic només l'onegen en època d'eleccions, per a després continuar fent el gilipolles a Madrid.
1 comentari:
Felicitats pel teu post, m'encanta el que dius i com ho dius!!! Bona niiit!!!!
Publica un comentari a l'entrada